Як розрахувати вартість опалення. Особливості нового опалювального сезону 2017/2018 р.

В Україні почався новий опалювальний сезон 2017/2018р. І в поштових скриньках споживачів вже виявляються сезонні квитанції за опалення. Ми сбробували зібрати всю наявну інформацію про те, яким чином зараз формується тариф на опалювальні послуги, і як самостійно розрахувати їх вартість.

Визначення методики оплати

• Обсяг спожитої послуги теплопостачання розраховується трьома шляхами:
• по приладу обліку (будинкові, квартирні теплолічильники, лічильник тепла на під’їзд, індивідуальний лічильник тепла для приватного будинку);
• в багатоквартирних будинках, не обладнаних приладами обліку – за принципом порівняльної аналогії з такими ж будинками, обладнаними теплолічильниками (дана методика доступна в містах, де частка будинків приладами обліку тепла становить більше половини загального обсягу житлового фонду);
• по-старому, згідно розрахункової норми, з урахуванням фактичної температури теплоносія і тривалості опалювального сезону (дана методика залишається прийнятною в населених пунктах, де частка житлових багатоквартирних будинків, обладнаних теплолічильниками, нижче 50% загального обсягу житлового фонду).

У багатоквартирних і приватних будинках, в яких встановлено будинковий лічильник тепла або лічильники тепла для квартир, оплата за спожиту послугу теплопостачання розраховується шляхом множення вартості однієї гігакалорії (затверджується постановою НКРЕКУ) на фактичну кількість гігакалорій, спожитих будинком (квартирою). Усередині багатоквартирного будинку показання будинкового лічильника теплової енергії (або лічильника тепла на під’їзд) розподіляються відповідно до опалювальної площі кожної житлової квартири.

Як приклад наведемо такі розрахунки. Згідно зі свідченнями будинкового лічильника, на опалення багатоквартирного будинку було витрачено 120,250 Гкал теплової енергії. Опалювальна площа всіх квартир в будинку становить 5220,0 м². Для конкретної квартири площею 55,0 м2 розрахунок вартості опалення матиме такий вигляд:

120,250 Гкал / 5220 м2 = 0,023 Гкал витрачалося на 1 м2 опалювальної площі;
0,023 Гкал / м2 х 55 м2 = 1,267 Гкал – частка даної квартири в загально домовому споживанні тепла;
1,267 Гкал х 1414,45 грн / Гкал (тариф НКРЕКУ для «Київенерго» (Київ та Київська обл.), Згідно з постановою №873 від 04.07.2017) = 1792,11 грн.

У будинках, де не встановлено будинковий теплолічильник, вартість послуги розраховується за формулою: опалювальна площа (м2) х тариф НКРЕКУ х коефіцієнт (який розраховується на основі фактичної середньої температури теплоносія на вході в систему опалення (протягом місяця) і фактичної кількості днів надання послуги в розрахунковому місяці).
Так, наприклад, для тієї ж квартири площею 55 м2 при розрахунковому коефіцієнті = 1 (тобто, опалення подавалося все 30 (31) днів на місяць, при нормативній температурі теплоносія на вході в систему опалення) розрахунок вартості послуги матиме такий вигляд: 1 (коефіцієнт) х 55 м2 (опалювальна площа) х 32,91 грн / м2 (тариф НКРЕКУ для «Київенерго» згідно з постановою №873 від 04.07.2017) = 1810,05 грн.

Для спрощення проведення розрахунків, існують послуги онлайн калькуляторів, таких як, наприклад, сервіс ЖКГ в Україні. Саме цей калькулятор зручний тим, що дозволяє провести розрахунки з прив’язкою до регіональних тарифних особливостям, одночасно з усіх видів послуг ЖКГ послуг.

Кому надаються пільги за теплопостачання?

Пільгами при оплаті за послуги теплопостачання користуються такі категорії населення:

• учасники бойових дій, ветерани АТО і члени їх сімей;
• родичі загиблого під час бойових дій;
• інваліди війни та члени їх сімей;
• ліквідатори аварії на ЧАЕС (1-й і 2-ї категорій) і члени їх сімей;
• ветерани військової служби, органів внутрішніх справ, пожежної охорони та члени їх сімей.

Але якщо на житловий (опалювальної) площі квартири або будинку проживає, наприклад, три людини, тільки один з яких пільговик, то пільговий тариф буде застосований лише для однієї третьої частини спожитого тепла.

Як заплатити за опалення при наявності оформленої субсидії?

При наявності у сім’ї оформленої субсидії на послуги теплопостачання, вона повинна щомісяця оплачувати вартість спожитої теплової енергії, розраховану за однією з перерахованих вище методик, мінус розмір призначеної щомісячної субсидії, але не менше розміру фіксованого щомісячного платежу.

У разі користування субсидією, сума фіксованого щомісячного платежу за тепло (за умовами субсидії), є обов’язковою до сплати. Інакше призначена субсидія буде анульована, і до оплати буде пред’явлена повна вартість спожитої послуги опалення. У той же час, якщо протягом місяця було спожито енергії (за лічильником тепла) на меншу суму, ніж розмір обов’язкового платежу, то він повинен бути відкоректований (перерахований) в меншу сторону.

Крім того, споживач може отримати розстрочку оплати послуг опалення. Для цього йому необхідно подати постачальнику послуги письмову заяву. За підсумками розгляду заяви, він може претендувати на нові умови: оплата 50% суми рахунків за час опалювального періоду, інші 50% – в міжсезоння.

Що робити, якщо є підозра про завищення суми рахунків за опалення?

Якщо сума, зазначена в рахунках за опалення, значно перевищує власні підрахунки, споживач має право звернутися до постачальника послуги за поясненнями. Якщо постачальник не здатний чітко пояснити і обгрунтувати нараховану суму в рахунках за теплопостачання, або свідомо поставляє послуги ненормативного якості, споживач може звернутися на телефонний номер 15-45 урядової гарячої лінії і залишити там скаргу, яку обробить НКРЕКУ.

Також при наданні неякісної послуги теплопостачання, може бути застосований наступний алгоритм дій:

• повідомити постачальнику (в усній або письмовій формі) про наявність факту неякісної послуги;
• отримати від нього підтвердження (визнання) такого факту, з обов’язковою відміткою в Журналі реєстрації заявок про неякісно поставленої послуги;
• в разі невизнання постачальником послуги даного факту, узгодити час і дату проведення відповідної перевірки;
• за підсумками перевірки скласти акт-претензію, яка, за відсутності представників опалювальної організації, буде дійсна при наявності підписів не менше двох споживачів;
• запропонувати постачальнику послуги можливість досудового вирішення спору по суті акта-претензії, в разі відмови – подати позов до суду.

Також можливо претендувати на перерахунок пред’явленої суми за опалення у випадках:

• якщо подача централізованого опалення почалося пізніше встановленого терміну, або опалювальний сезон завершився достроково;
• в разі, якщо були перерви в подачі опалення, які перевищували допустимі терміни (одноразово протягом місяця, не більше ніж на 12 годин на добу);
• у випадках, коли температура в житлових приміщеннях нижче нормативної.

Довідково: при температурі в квартирах нижче 18 ° C. Плата за опалення повинна бути зменшена (перераховано) на 5% менше за кожен 1 ° C відхилення від норми. При температурі в приміщеннях нижче 12 ° C. Оплата за опалення не повинна нараховуватися.

Але при цьому є нюанс – перерахунок виконується тільки у випадках відсутності будинкових та квартирних теплолічильників.

  • (044) 364-29-70, (095) 852-75-07,
  • (044) 383-42-24, (067) 243-38-87
  • order@e-in.com.ua
  • inc88@ukr.net

08130, Київська обл., Києво-Святошинський район, с.Чайки, вул. Антонова 8-А